گروه ریاضی پلدشت

به سایت گروه ریاضی پلدشت خوش آمدیدلطفاپس از بازدید با ارائه نظریات خود ما را یاری فرمایید

گروه ریاضی پلدشت

به سایت گروه ریاضی پلدشت خوش آمدیدلطفاپس از بازدید با ارائه نظریات خود ما را یاری فرمایید

نحوه آموختن ریاضیات

به عنوان اولین قدم در آموختن ریاضیات سعی کنید مفاهیم هر درس کتاب خود را به خوبی درک کنید . برای درک بهتر مفاهیم حضور با تمرکز شما در کلاس و توجه کامل به توضیحات معلم ضروری است .

چنانچه در ریاضیات پایه ضعفی دارید و مفاهیم کتاب های ریاضی سال های قبل خود را به خوبی در نیافته و یا کاربرد آن ها را نیاموخته اید ، پیشنهاد ما این است که یک بار دیگر کتاب های ریاضی سال های قبل خود را به دقت مطالعه نموده و تمرین های آن ها را حل کنید .

 

نکته مهم بعدی آن است کسی که می خواهد ریاضیات را به خوبی فرا بگیرد باید یک فراگیرنده فعال باشد نه اینکه با حالت تسلیم و منفعل اطلاعاتی راجع به آن کسب کند ، بدون آنکه برای کسب این اطلاعات هیچ فعالیتی نشان داده باشد.

یک فراگیرنده ریاضی نباید یک شنونده محض باشد. بلکه در موقعیت های مناسب سؤال هایی را که به ذهنش می رسد بپرسد ، در بحث هایی که در کلاس مطرح می شود شرکت داشته باشد و به سؤال هایی که مطرح می شود پاسخ بدهد ، حتی اگر به پاسخ های خود اطمینان صد در صد و کامل نداشته باشد.

 

نحوه خواندن ریاضیات

برای آموختن ریاضیات خود را تنها به حضور در کلاس و آموختن از طریق معلم محدود نکنید. بلکه از روش های دیگر که در اختیار دارید مانند استفاده از کتاب، فیلم و سایر ابزارهای آموزشی نیز بهره بگیرید.

 

* کار یادداشت برداری در دفترچه یادداشت و یا نوشتن مطالب مهم در حواشی کتاب در این جا بسیار لازم تر و مهم تر از کتاب های دیگر است .

در یادداشت برداری از کتاب های ریاضی سعی کنید مطالب را آن گونه نظم ببخشید که خودتان فهمیده اید و بر ارتباط بین مطالب در یادداشت هایتان دقت و توجه خاص داشته باشید. چنانچه مطلبی که مطالعه می کنید شکلی خاص داشت ، می توانید نمونه شکل را در کنار یادداشت هایتان بکشید.

 

پس از یادداشت برداری، کل مطلب را یکبار به طور کامل و دقیق با همه جزئیات برای دیگران تعریف کنید . برای تعریف می توانید از یادداشت هایتان استفاده کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد