گروه ریاضی پلدشت

به سایت گروه ریاضی پلدشت خوش آمدیدلطفاپس از بازدید با ارائه نظریات خود ما را یاری فرمایید

گروه ریاضی پلدشت

به سایت گروه ریاضی پلدشت خوش آمدیدلطفاپس از بازدید با ارائه نظریات خود ما را یاری فرمایید

نمونه امتحانات نهایی سال سوم

ریاضی3 انسانی نهاییریاضی3 تجربی نهاییهندسه 2 نهاییجبر نهاییحسابان نهایی
ازخرداد 89 نهایی شده است
جواب-خرداد 86 -سوال
جواب-خرداد 86 -سوال
جواب-خرداد 86 -سوال
جواب-خرداد 86 -سوال
جواب-خرداد 87 -سوال
جواب-خرداد 87 -سوال
جواب-خرداد 87 -سوال
جواب-خرداد 87 -سوال
جواب-شهریور 87 -سوال
جواب-شهریور 87 -سوال
جواب-شهریور 87 -سوال
جواب-شهریور 87 -سوال
جواب-خرداد 88 -سوال
جواب-خرداد 88 -سوال
جواب-خرداد 88 -سوال
جواب-خرداد 88 -سوال
جواب-شهریور 88 -سوال
جواب-شهریور 88 -سوال
جواب-شهریور 88 -سوال
جواب-شهریور 88 -سوال
جواب-خرداد 89 -سوال
جواب-خرداد 89 -سوال
جواب-شهریور 89 -سوال
جواب-شهریور 89 -سوال
جواب-شهریور 89 -سوال
جواب-شهریور 89 -سوال
جواب-شهریور 89 -سوال
خرداد90خرداد90خرداد90خرداد 90خرداد 90
جواب-ش 90-سوالجواب-ش 90-سوالجواب-ش 90-سوالجواب-ش 90-سوالجواب-ش 90-سوال

سوال -پاسخدی 90

سوال -پاسخدی 90

سوال -پاسخدی 90

سوال -پاسخ دی 90

سوال -پاسخدی 90


نمونه کارهای دبیران ابتدایی

آزمون مهر ریاضی دوم توسط سرکار خانم فاطمه سلیمانی امید – مدرس ریاضی منطقه 5دبستان شهید طاهریان منطقه 5 تهران

فعالیت ریاضی دوم توسط سرکار خانم فاطمه سلیمانی امید – مدرس ریاضی منطقه 5دبستان شهید طاهریان منطقه 5 تهران

سوالات ریاضی ششم  فصل ۱(کسر متعارفی)– درس اوّل توسط سرکار خانم مینا علیرضا خضابی مدرس ریاضی منطقه ۵ شهر تهران

سوالات ریاضی ششم (مقایسه و ساده کردن کسرها)- توسط سرکار خانم مینا علیرضا خضابی مدرس ریاضی پایه ی ششم منطقه ۵ تهران

آزمون ریاضی پایه ی دوم توسط جناب آقای عباس میبدی - آبان ماه

آزمون ریاضی ششم توسط جناب آقای محسن رزمجویی ناحیه ۳ شیراز

کار در کلاس فصل ۳-ریاضی دوم ابتدایی-توسط سرکار فاطمه سلیمانی امید -سرگروه پایه دوم

آزمون ریاضی دوم ابتدایی -توسط سرکار فاطمه سلیمانی امید -سرگروه پایه دوم

تکلیف ریاضی کلاس دوم - آموزشگاه ۱۷ شهریور-فریمان

تقارن چهارتایی-فعالیت ریاضی دوم ابتدایی -دبستان شهید طاهریان توسط سرکار خانم فاطمه سلیمانی امید –مدرس ریاضی منطقه ۵

شکل های مختلف بسازید-فعالیت ریاضی دوم ابتدایی - توسط سرکار خانم فاطمه سلیمانی امید – مدرس ریاضی منطقه ۵

کتابچه آمار و احتمال  تالیف:فاطمه ملکی

فعالیت تکمیلی ریاضی ششم ابتدایی-فصل 1-کسرها -مجتمع آموزشی دخترانه نرجس منطقه ٣ توسط سرکار خانم سمیه قجری

فصل اول     فصل اول - بخش دوم       

فصل اول-حل مسئله           

 فصل دوم

نابغه های تنبل

  بتهوون موسیقیدان برجسته جهان، ویولن را به طرز نادرستی مینواخت و به جای اصلاح تکنیک خود ترجیح میداد که به آهنگسازی بپردازد. استادش او را یک نوازنده ناشی مینامید.

● آموزگاران توماس ادیسون، مخترع برق، معتقد بودند، او به قدری کودن است که قادر به یادگیری نیست. به همین دلیل در ۱۲ سالگی از مدرسه اخراج شد.

● اسحاق نیوتن در مدرسه ابتدائی شاگرد بسیار ضعیفی بود.

● لئو تولستوی، نویسنده رمان مشهور جنگ و صلح در امتحانات دانشگاه مردود شد. استادان او را ناتوان در یادگیری توصیف کرده بودند.

● وینستون چرچیل در کلاس ششم مردود شد. او پس از بارها شکست، زمانی به نخست وزیری انگلستان رسید که ۶۲ سال داشت.

● والدین انریکو کاروسو، خواننده مشهور اپرا، از او می خواستند که مهندس شود. استاد آواز او اعتقاد داشت، او اصلاً صدای خوبی ندارد و خواننده خوبی نمیشود.

● زمانی که پیتر جی. دانیل در کلاس چهارم درس میخواند، معلمش ـ خانم فیلیپس ـ مدام به او میگفت: پیتر! تو بدترین شاگرد من هستی، تو یک سیب زمینی بی خاصیتی که هرگز به جائی نخواهی رسید. پیتر تا سن ۲۶ سالگی کاملاً بیسواد ماند و بعد دوباره به تحصیل ادامه داد. او حالا مالک کل خیابانی است که زمانی در آنجا با دوستانش دعوا میکرد و در آنجا بود که آخرین کتاب خود به نام خانم فیلیپس شما اشتباه میکردید! را به چاپ رساند.

● ۱۸ ناشر از چاپ کتاب ریچارد باخ به نام جاناتان، مرغ دریائی خودداری کردند تا اینکه سرانجام در سال ۱۹۷۰ توسط یک انتشارات به چاپ رسید. از این کتاب تا سال ۱۹۷۵ بیش از هفت میلیون نسخه، فقط در آمریکا به فروش رسید.

● کارفرمایان اف. دبلیو. وولورث، تاجر مشهور آمریکائی، معتقد بودند، او به قدری گیج و کودن است که حتی قادر به انجام امور پیش خدمتی هم نیست.

● پدر رودین مجسمه ساز معروف در مورد او گفته بود: من به جای یک پسر، یک احمق دارم. رودین بدترین شاگرد مدرسه شناخته شده بود و مدرسه هنرهای زیبا نیز سه بار از ثبت نام وی اجتناب کرده بود.

● پاستور، دانشمند بزرگ جهان قبل از تحصیلات دانشگاهی یک دانش آموز متوسط به حساب می آمد و در درس شیمی بین ۲۲ نفر، پانزدهمین نفر بود.

● آبراهام لینکلن رئیس جمهور محبوب آمریکا، سواد خواندن و نوشتن را به تنهائی از روی کتابها یاد گرفت چون خانوادهاش او را به مدرسه نمی فرستادند. وی پس از بارها شکست بالاخره به کاخ سفید رفت.

● انیشتن، دانشمند بزرگ فیزیک جهان تا ۴ سالگی حرف نزد و در هنگام ورود به دانشگاه چند دانشگاه از پذیرفتن او خودداری کردند.                                                                             

                                               منبع : مجله موفقیت

 

چند تصویر از خطای دید

 

 سلام چند تصویر خطای دید امیدوارم جالب باشه

خطای دید3

 

خطای دید4

 

 

 


سرتون گیج نره!!! هیپنوتیزمهیپنوتیزمهیپنوتیزم

 

دانش ریاضی در چه زمانی و توسط چه کسانی متولد شد؟

تاریخ را معمولا غربیها نوشته اند، و تا آنجا که توانسته اند آن را به نفع خود مصادره کرده اند. بنابراین نمی توان انتظار داشت نوادگان اروپائیانی که سیاهان آفریقا را در حد یک حیوان پائین آورده و آنها را به بردگی کشانده اند، آنها را انسانهائی با سوابق کهن تاریخی و علمی معرفی نمایند.
البته این کلام مصداق کلی ندارد، و فقط اشاره به جریان حاکم در تاریخ نگاری غربیها دارد.

اگر به تاریخ آفریقا نگاه کنیم،

  • قدیمیترین شئ ریاضی از 35000 سال پیش از میلاد در سوازیلند کشف شده.
  • قدیمیترین مثال حساب از 6000 سال پیش از میلاد در زئیر کشف شده.
  • هرم عظیم گیزا که یک شاهکار مهندسی است، حوالی سال 2650 پیش از میلاد در مصر ساخته شده.
  • پاپیروس مصری 4000 ساله معروف به مسکو، حاوی مطالبی از هندسه است.


لازم به اشاره است که، یونانیان نیز مبانی ریاضی را از بابلیان به ارث برده‌اند.

 

ریاضیات مدون در حدود 2000 سال قبل از میلاد مسیح ، توسط بابلیان بوجود آمد .
در آن زمان بابلیان نتایج جبر مقدماتی را یکجا جمع کردند.

اما ریاضیات به مفهوم واقعی و امروزی آن ، در سرزمین یونان و در قرنهای 4 و 5 قبل از میلاد ایجاد شد.

به تدریج توسعه یافت، اوج رشد آن در قرن 17 با بوجود آمدن هندسه تحلیلی و حساب دیفرانسیل و انتگرال بود. اما در قرن 19 تجدید نظر کلی و پیشرفتهای فراوان در این علم بوجود آمد.

نوشتن نمایش معمولی(مبنای 10) یک عدد اعشاری از مبنای دیگر

مطالبی درباره مبنای اعشاری با یک مثال این مطلب را شرح میدهیم.

فرض کنید میخواهیم عدد ۵(۱۳/۲۲) را در مبنای ۱۰ بنویسیم. برای جزء صحیح عدد مانند اعداد طبیعی معمولی   عمل میکنیم یعنی ۱*۵۱+۳*۵۰= ۸ حالا نوبت به جزء اعشاری عدد میرسد در این باره باید این نکته را یاد آوری کنم

تذکر: در مبنایn  اولین رقم اعشار بعد از ممیز مرتبه اش n-1  و دومین رقم n-2   و .... خواهد بود

برای تفهیم بهتر از رنگهای مختلف استفاده کردم! پس در این مثال خواهیم داشت.

مطالبی درباره مبنای اعشاری برای درک بهتر مطلب این مثال را هم ببینید:

فعالیتهای نرم افزاری ریاضی دوره ابتدایی

در این بخش نمونه‌ای از فعالیت‌های ریاضی دوره ابتدایی به‌صورت نرم‌افزار طراحی شده که با کلیک بر روی هر عنوان می‌توانید آن را اجرا نمایید. برای خروج از هر فعالیت از کلیدهای ترکیبی Alt + F4 استفاده کنید.

توجه: اجرای هریک از این فعالیت‌ها نیاز به نرم‌افزار Flash Player دارد لذا در صورتی که سیستم شما فاقد این نرم‌افزار است ابتدا از طریق نماد زیر، آن را بر روی سیستم  نصب نمایید.‌

 نصب نرم‌افزار  flash player

عملیات جمع

عملیات جمع با استفاده از محور

تفریق

شناخت اشکال هندسی

کار با اشکال هندسی 1

کار با اشکال هندسی 2

منبع : دفتر تالیف کتب درس ریاضی